سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ونیر کامپوزیت بهتره یا لمینت متحرک + نکات تیر 1401

روکش ها چگونه قرار میگیرند + بهترین کاندید لمینت

    نظر

اگر دوست دارید دندان هایی براق و جذاب داشته باشید، روکش های دندانی به شما کمک می کند. همانطور که ممکن است شنیده باشید، دو نوع روکش وجود دارد: روکش کامپوزیت و ونیر چینی. برای اینکه یک انتخاب خوب داشته باشید، باید همه چیز را در مورد انواع روکش ها بدانید، بنابراین در اینجا یک توضیح مختصر اما مفید برای کمک به تصمیم گیری بهتر آورده شده است.ونیرهای دندانی ترکیباتی هستند که برای ترمیم ترک خوردگی، شکستگی یا تغییر رنگ دائمی به سطح خارجی دندان اضافه می شوند. همچنین برای کاهش فاصله بین دندان ها و ناهنجاری های جزئی که به فرد لبخندی طبیعی و زیبا می بخشد، استفاده می شود.

 

 

روکش ها چگونه قرار میگیرند + بهترین کاندید لمینت


 

بیشتر بخوانید : چرا قیمت لمینت دندان بالا است +چگونه از لمینت دندان مواظب کنیم

 


ونیر کامپوزیت توسط دندانپزشک شما در مطب و تنها در یک جلسه ارائه می شود. در این نوع شما نیازی به مسواک زدن ندارید و این روکش توسط چسب های مخصوص دندانپزشکی به دندان های شما چسبانده می شود. دندانپزشک شما یک لایه نازک از ونیر کامپوزیت را بر روی دندان شما قرار می دهد تا قسمت مورد نظر شما را بپوشاند، سپس لایه بعدی تا رسیدن به نتیجه نهایی اضافه می شود.دندانپزشک قبل از قرار دادن روکش دندان را آماده می کند. گاهی اوقات، برای اطمینان از اینکه روکش به خوبی مهر و موم شده است، ممکن است نیاز به صاف کردن جزئی مینای دندان باشد. گاهی ممکن است در این مرحله از کار از بی حسی موضعی استفاده شود. پس از این مرحله دندان با مواد شیمیایی تمیز می شود و روکش روی آن سوار می شود.در مورد رزین کامپوزیت معمولاً نیازی به باف کردن دندان نیست و برای سفت کردن هر لایه از نور UV استفاده می شود. هنگامی که شکل و رنگ نهایی به دست آمد، سطح کامپوزیت جلا داده می شود تا ظاهری طبیعی به پوشش بدهد.ممکن است کمی طول بکشد تا شما به شکل و اندازه جدید دندان های خود عادت کنید، اما خیلی زود دندان های شما کاملا طبیعی و زیبا به نظر می رسند. مثل همیشه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. توصیه می شود دو هفته پس از قرار دادن روکش ها با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

 

 

بهترین کاندید برای لمینت چه کسانی هستند


بهترین کاندید برای لمینت چه کسانی هستند

اکثر افراد کاندیدای مناسبی برای آن هستند، اما باید در نظر داشت که روکش‌ها، چه کامپوزیت و چه پرسلن، از نظر زیبایی زیبا هستند و نمی‌توانند جایگزین ارتودنسی شوند. پوشش ها نمی توانند ناهنجاری های فک و ناهماهنگی شدید دندان را اصلاح کنند. همچنین باید بدانید که به دندان هایی سالم نیاز دارید تا بتوان روکش ها را به آن ها چسباند. هر گونه پوسیدگی دندان یا بیماری لثه باید قبل از باندینگ درمان شود. اگر دندان قروچه (براکسیسم) دارید، روکش گزینه مناسبی برای شما نیست، زیرا دندان قروچه مکرر می تواند باعث ساییدگی، شکستگی یا حتی جدا شدن روکش شود.

 

 

روکش پرسلن بهتر است یا ونیر کامپوزیت؟



روکش پرسلن بهتر است یا ونیر کامپوزیت؟

بنابراین همانطور که می دانید هر دو نوع روکش دارای مزایا و معایبی هستند. رزین های کامپوزیت تنها در یک جلسه انجام می شوند و بدون خراش دندان و بدون آسیب به مینای دندان در زمان شما صرفه جویی می کنند. هزینه روکش کامپوزیت تقریباً نصف ونیر پرسلن است. علاوه بر این، در صورتی که ونیرهای چینی دارای ترک یا شکستگی باشند، کل روکش باید تعویض شود اما ونیر کامپوزیت یکسان نیست.با وجود تمام مزایایی که برای ونیرهای کامپوزیت ذکر شد، نمی‌توانند با روکش چینی رقابت کنند. پرسلن یک ماده بسیار قوی است که 10-20 سال ماندگاری دارد. لمینت سرامیکی زیباتر و طبیعی تر از رزین های کامپوزیت است. علاوه بر این شباهت زیادی به مینای دندان دارد، بنابراین سایش جزئی مینای دندان را جبران خواهد کرد. در برابر رنگ مقاومت بیشتری دارند و ممکن است نیازی به تغییر رژیم غذایی نداشته باشید و نباید از خوردن غذاهای رنگی خودداری کنید. همانطور که گفته شد، روکش پرسلن به دلیل طول عمر زیاد، گرانتر از رزین کامپوزیت است.